Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Už je to venku čtvrt roku a tady se zase nic neděje!? Takže je to zase na MI, jelikož tato deska si pouhých pár "shoutů" nezaslouží. Proč? Protože je naprosto skvělá a není na ní křivé noty. Navenek se výrazově nic oproti posledním deskám SOEN nezměnilo, ale jak už bylo předesláno, letos to sedlo tak, že ač jako vyhlášený kat hledám sebemenší důvod, nemohu tnout ani do přerostlého nehtu na prostředníku pravé ruky. I ten je zastřižený do hladké rovinky. "Lykaia" skvělá, "Lotus" párkrát zadřel, ale taky paráda. "Imperial" však obě desky zazdil do Daliborky i s houslema, které se mihnou ve třech skladbách.
Písničky. Vše je podřízeno nerušenému poslechu. Žádné vystupující killer riffy, při kterých i Reaper skáče jako pominutý (i když?), žádné rušivé aranže, neslyším umělé vyhrávky. Každé sólo padne jak ... čekali jste "prdel na...", co? Ne. Žádná klišé na Metalopolis nevedeme. Poslech plyne hladce, jak lubrikované přirážení v tunýlku. Třičtvrtěhodinová blažená tantrická cesta bez jakéhokoliv odporu. Nosné melodie by unesly i Morandiho viadukt. Kdybych uměl zpívat aspoň tak dobře jako Darkmoor, pěju celou dobu s Ekelöfem.
Asi se nejde vyhnout konstatování, že to více než v minulosti stojí na Joelovi. Jenže ten chlap ví, že nemá bůhvíjaký rozsah, ví, kde má mantinely a hlavně ví, jak se svým lahodně barevným nástrojem zacházet. Pokud zajde ke svému limitu, má to pod absolutní kontrolou. Má úžasné charisma a umí svůj projev narvat melancholií. Naprosto přirozenou melancholií. Kdysi to zvládal třeba Renkse.
"Objektivní" výtky se mohou nabízet. Je to málo "prog", je to příliš "voice" orientované, je to poslechově nadmíru přístupné, je v tom ztráta ambice rovnat se pradávným vzorům TOOL... a kdovíco ještě. Ovšem to nejsou výtky, nýbrž charakteristika. Za mě osobně je to plný kotel, ač z poslední "Fortune" je už cítit výrazný chill out. A závěrem pozvedněmež obočí nad premisou, že politika do metalu nepatří:
A jak to slyšíte vy? Chrlte taktéž superlativy, než to smažou!
Chtěl jsem cokoliv doplnit k hlavní recenzi, ale marná sláva, je tam vše dokonale shrnuté. Jedna z mála metalových věcí, co mě za poslední léta chytla za srdíčko.
Původně jsem chtěl dát devět, neb si chci uchovat tvář přísného hnidopicha, který dává absolutorium jen nesmrtelným zápisům, ale přihazuji nakonec půl bodu navíc, protože mé vokální schopnosti jsou na tom lépe než u Shnoffa a "Imperial" tím dostává další rozměr. Čili...
17. dubna 2021
Noisy
7,5 / 10
S "Imperial" mám vlastně jen jediný problém, což je skutečnost, že od SOEN očekávám vždy něco nadprůměrného, když už ne přímo mimořádného. Takže deska, která by od nějaké neznámé skupiny hodně příjemně potěšila, v tomto případě tak nějak nestačí. SOEN nenahráli vůbec špatné album, v množství příjemných skladeb se dokonce blýskne několik opravdu dobrých, jen to je takové normální, bez oné mimořádnosti, na kterou jsem se těšil.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.
I přes původní vize, že nová deska Nicka Cavea ponese optimistickou auru, propadá se "Wild God" do pochmurných nálad a svou tísnivou atmosférou umí sevřít posluchače do kleští. Přesto je "Wild God" o kus písničkovější než minulé desky, což je za mě dobře.